@ O companie aeriană a fost obligată de judecători la plata unor despăgubiri către o femeie din Iaşi @ Astfel, recent, magistraţii din cadrul Judecătoriei Iaşi au admis în parte acţiunea formulată de către Ana Maria Pintilei @ Compania KLM Royal Dutch Airlines a fost obligată să îi achite acesteia daune de 1.500 de euro şi 2.000 de lei cheltuieli judiciare
O companie aeriană a fost obligată de judecători la plata unor despăgubiri către o femeie din Iaşi! Aşadar, magistraţii din cadrul Judecătoriei Iaşi au admis recent în parte acţiunea formulată de către Ana Maria Pintilei.
Compania KLM Royal Dutch Airlines a fost obligată să îi achite acesteia daune de 1.500 de euro şi 2.000 de lei cheltuieli judiciare. „Instanţa respinge celelalte pretenţii formulate, ca neîntemeiate”, au afirmat judecătorii ieşeni.
Companie aeriană, obligată la plata unor despăgubiri
Procesul dintre cele două părţi a început pe 12 noiembrie 2021. Prin cererea înregistrată pe rolul instanței, reclamanta a solicitat obligarea pârâtei la plata 833,12 euro (785,13 euro bilet de avion; 16,29 euro servicii suplimentare; 31,67 euro asigurare de călătorie în străinătate), 110 lei reprezentând bilet de transport Otopeni-lași, obligarea pârâtei la plata unei compensări de 600 euro echivalentul în lei la data plății, dar şi obligarea pârâtei la plata sumei de 100.000 de lei, reprezentând prejudiciul moral cauzat prin refuzul nejustificat la îmbarcare, precum şi la plata cheltuielilor de judecată.
„Am rezervat și a achitat prin intermediul companiei eSky Travel Search biletul electronic de călătorie pe traseul București-Amsterdam-Chicago şi retur, cu plecare pe 23 aprilie 2021 și întoarcerea pe 7 mai 2021, precum și polița de asigurare. Am făcut-o cu cardul bancar, iar valoarea acestora a fost în cuantum de 833,12 euro. În cursul lunii 2021, am primit un e-mail din partea eSky Travel Search, după care am fost apelată telefonic cu un număr privat de către o doamnă reprezentantă a eSky Travel Search, care m-a informat că, pe traseul de întoarcere către de la Chicago, a intervenit o modificare în ceea ce priveşte data şi ora.
Pe 22 aprilie 2021 am intrat pe site-ul de pe care am cumpărat biletele de avion pentru a face check-in-ul online în ideea obținerii biletelor de avion cu ruta Iaşi-București, București-Amsterdam și Amsterdam-Chicago. Cu această ocazie am observat că acea companie aeriană care trebuia să opereze cursa Amsterdam-Chicago a fost schimbată cu KLM.
Pe 23 aprilie 2021, la ora 5:45, m-am îmbarcat pe cursa Iaşi-București, călătorie fără incidente. Ajunsă pe Aeroportul Internațional București, m-am prezentat pentru îmbarcare către Amsterdam la compania Tarom, moment în care au început problemele mele”, a relatat ieşeanca.
Ce a mai spus femeia
Conform ieşencei, operatorul companiei Tarom i-a solicitat actele pentru îmbarcare, respectiv pașaportul, biletul și testul negativ Covid-19, după care doamna i-a comunicat că trebuie să facă testul rapid pentru depistarea noului Coronavirus, moment în care i-a spus că are testul PCR valabil, efectuat în ziua de 21 aprilie 2021 la laboratorul Praxis şi că este negativ, îndeplinind astfel toate condițiile și cerințele solicitate pentru a putea călători în SUA.
„Am aterizat pe Aeroportul din Amsterdam, după care m-am așezat la poarta de îmbarcare pentru Chicago, având asupra mea bagajul de mână. La îmbarcarea în avionul companiei KLM mi-au fost verificate actele. Documentele mi-au fost înapoiate, după care reprezentantul companiei a început să discute cu colega lui, iar, ulterior, am fost informată că există o mică problemă și că trebuie să aștept.
La scurt timp a venit un domn îmbrăcat civil, mi-a solicitat să mă îndepărtez de la locul de îmbarcare în avion, mi-a cerut actele, după care mi-a comunicat că nu poate călători în SUA, pe motivul că provin dintr-o zonă roșie, adică din zona Schengen în condițiile în care, la rândul de îmbarcare, nu eram singura persoană din această zonă.
Cele două persoane de la îmbarcarea în avion mi-au înmânat biletul de avion Amsterdam-București fără să-l plătesc, spunându-mi că bagajul de cală îl găsesc în București, fără nicio altă explicație. În jurul orelor 22:00, am decolat spre București, mi-am recuperat bagajul de cală, iar, în lipsa altei curse de avion, am fost nevoită să călătoresc cu maxi-taxi al firmei Teisa, ajungând acasă la ora 8:20 în ziua următoare”, a subliniat ieşeanca.
Ce au spus reprezentanţii companiei aeriene
La rândul lor, reprezentanţii KLM au invocat excepţia lipsei calităţii procesuale pasive, prin întâmpinarea depusă la dosar. Dar această excepţie a fost respinsă de magistraţii din cadrul Judecătoriei Iaşi.
Astfel, judecătorii au admis în parte acţiunea formulată de femeie, care a anunţat că renunţă la cererea de a i se plăti daune morale în valoare de 100.000 de lei.