@ Un accident rutier mortal a avut loc pe un drum din judeţul Iaşi @ Astfel, un şofer a provocat moartea propriei mame, victima neavând vreo şansă în urma impactului devastator @ Aurelian Relu Dragomir a fost condamnat ieri la 2 ani de închisoare, cu suspendare, pentru ucidere din culpă
Accident rutier mortal, pe un drum din judeţul Iaşi! Un şofer a provocat moartea propriei mame, victima neavând vreo şansă în urma impactului devastator. Aşadar, Aurelian Relu Dragomir a fost condamnat ieri la 2 ani de închisoare, cu suspendare, pentru ucidere din culpă.
„Inculpatul va presta o muncă neremunerată în folosul comunităţii, pe o perioadă de 90 de zile, în cadrul Primăriei Oraşului Ţăndărei, judeţul Ialomiţa, sau în cadrul Consiliului Local al Oraşului Ţăndărei”, au spus ieri magistraţii din cadrul Judecătoriei Iaşi cu privire la administratorul de patrimoniu implicat în impactul devastator.
Accident rutier mortal, pe un drum din Iaşi!
Pe lângă pedeapsa aplicată şoferului, judecătorii ieşeni au obligat asiguratorul maşinii la plata unor despăgubiri civile în valoare totală de 200.000 de lei, drept daune morale, către alte rude ale victimei. Demn de remarcat este faptul că sentinţa nu e definitivă, aceasta putând fi contestată. Procesul lui Aurelian Relu Dragomir a început pe data de 15 februarie 2022.
„Pe 8 octombrie 2016, în jurul orei 10.50, inculpatul a condus autoturismul marca Hyundai pe DN 24, iar, la km 184+600 metri, a pierdut controlul asupra direcţiei de mers şi a pătruns pe sensul opus, unde a intrat în coliziune frontală cu ansamblul de autovehicule format din cap tractor și semiremorca marca OM Kardesler, care circula regulamentar, provocând vătămarea victimei (mama inculpatului, de 78 de ani), pasageră pe locul din spate al autoturismului, care a decedat pe 21 octombrie 2016 în urma leziunilor suferite”, au spus anchetatorii.
Un impact devastator ce ar fi putut fi evitat
La audieri, administratorul de patrimoniu a fost de acord să dea declaraţie şi a recunoscut săvârşirea faptei pentru care s-a dispus trimiterea sa în judecată, solicitând ca judecata să se desfăşoare numai pe baza probelor administrate în cursul urmăririi penale şi a înscrisurilor prezentate de părţi, potrivit procedurii în cazul recunoaşterii învinuirii.
„Prin studierea raportului de expertiză criminalistică din data de 30 iulie 2021 emis de LIEC, instanța reține că în condițiile unui carosabil umed și a unei curbe deosebit de periculoase la dreapta, în pantă pe direcția de deplasare, inculpatul a pierdut controlul autoturismului pe care îl conducea și a pătruns pe sensul opus de mers, intrând în coliziune frontală cu o semiremorcă ce se deplasa regulamentar.
Coliziunea a fost una frontală pentru ambele vehicule implicate. Totodată, s-a stabilit că viteza inițială de deplasare a autoturismului Hyundai Getz condus de inculpat se situa în jurul valorii de 65 km/h, iar viteza din momentul impactului a fost de circa 50 km/h, deși, pe sectorul respectiv de drum, viteza maximă legală era de 30 km/h. În lumina tuturor acestor elemente, s-a concluzionat că inculpatul putea preveni producerea accidentului dacă s-ar fi deplasat cu viteza legală maxim admisă pe sectorul de drum, astfel încât să nu piardă controlului asupra direcției de deplasare”, au concluzionat magistraţii ieşeni.