@ Firma privata a directorului CFR Marfa, Dumitru Anchidin, Ferotrans TFI nu a respectat contractul pe care l-a incheiat cu compania olandeza NS Reizigers (NSR) pentru cumpararea a 48 de garnituri de tren @ Pentru ca firma lui Anchidin nu a respectat contractul compania olandeza a dat in judecata la Tribunalul din Utrecht, firma Ferotrans TFI solicitand despagubiri de aproape 1,8 milioane euro
Baronul CFR Marfa, Dumitru Anchidin are probleme mari in Olanda. Astfel, nu-i destul ca numim politic directori la Caile Ferate si asta a dus la situatia jalnica in care a ajuns CFR, acestia ne mai si fac de ras in relatia cu partenerii din strainatate. Ca Dumitru Anchidin si-a facut o companie privata tot in domeniul cailor ferate si anume Ferotrans TFI nu mai este o noutata insa faptul ca societatea acestuia a fost data in judecata de companie de stat de cai ferate din Olanda, pentru despagubiri uriase, asta ar trebuie sa le dea de gandit sefilor de la Ministerul Transporturilor. Astfel, compania olandeza de cai ferate, NS Reizigers (NSR) a deschis la Tribunalul din Utrecht, un proces in care solicita despagubiri de ordinul milioanelor de euro. Asta deoarece Ferotrans TFI nu a respectat contractul pentru achizitionarea unui numar de 48 de garnituri de tren. Sa reamintim ca firma lui Anchidin importa garnituri de tren second-hand si le vinde societatilor romanesti din domeniu sau la fier vechi.
Trenuri abandonate
Dezvaluirea.ro a obtinut in exclusivitate informatii din procesul deschis de compania olandeza. Contractul s-a derulat in perioada 2014-2017 iar in cursul derularii s-au mai incheiat inca patru acorduri subsecvent pe 15 octombrie 2014, 21 septembrie 2017, 27 februarie 2018 si 14 august 2018. NSR a vandut catre Ferotrans garnituri de tren scoase din uz. Acestea au rulat pe calea ferata olandeza in perioada 1996 – 2017. Primele garnituri rulate au fost scoase din uz si vandute incepand cu anul 2009. Pe langa faptul ca si-a primit foarte tarziu banii de la firma lui Anchidin, Ferotrans TFI nu si-a respectat angajamentul de a ridica aceste garnituri de tren. Ori, pentru ca nu si-a respectat contractul garniturile au ramas conform contractului in grija societatii olandeza care este raspunzatoare pentru faptul ca respectivele trenuri stationeaza in depourile si pe calea ferata olandeza. ProRail (autoriatea de cai ferate olandeza) a somat in nenumarate randuri NSR, sub amenintarea unor sanctiuni financiare foarte dure sa ridice garniturile de tren. ‘’Societatea Ferotrans nu si-a respectat termenele convenite. De aceea din data de 15 decembrie 2017 (pentru un numar de 6 garnituri de tren) si din 15 aprilie 2018 (pentru un numar de 41 garnituri de tren) aceasta va fi amedata cu o amenda contractuala de 500 euro pe saptamana pentru fiecare garnitura de tren. La 1 septembrie 2019 suma amenzii datorate de Ferotrans societatii NSR se ridica la 1.773.000 euro’’, se arata in cererea de chemare in judecata a NSR.
In actiunea civila se mai arata ca Anchidin a fost de cateva ori in Olanda in 2018 pentru a discuta cu NSR dar nu a rezolvat problema. NSR a aratat ca a oferit mai multe sanse firmei Ferotrans. Se mai arata ca societatea ar fi fost dispusa sa renunte la despagubiri daca garniturile ar f fost ridicate pana pe 20 septembrie si daca Ferotrans ar fi acceptat ‘’compensarea sumei de achizitie de 700.000 euro’’. De asemenea olandezii au anuntat pe aceasta cale ca au reziliat contractul de livrare cu Ferotrans.
Un tren a luat foc
Garniturile de tren care ar fi trebuit sa ajunga in Romania se afla inca in depoul din Nijmegen-Olanda. Dezvaluirea.ro aratat in articolul cu titlul ‘’Trenul lui Anchidin a explodat intr-o gara olandeza. Un om a murit, ancheta a Politiei’’, publicat pe data de 25 mai a,c ca un vagon de tren de la o garnitura cumparata de Anchidin a luat foc si un om a murit. Cel mai probabil si acest incident i-a determinat pe cei de la NSR sa dea in judecata Ferotrans deoarece nu a respectat contractul.