@ Pentru prima data magistratii ieseni au dispus anularea certificatului de urbanism si a autorizatiei de construire a unei case situate in capatul pistei de la Aeroportul Iasi @ Casele sunt ridicate in zona de protectie a pistei cu aprobare la Primaria Aroneanu in conditiile in care Aeroportul Iasi si Consiliul Judetean s-au opus
Ambitia unui primar de a-si arata muschii intr-un razboi inutil cu sefii judetului ar putea lasa unele familii fara agoniseala de viata. Astfel, magistratii ieseni de la Curtea de Apel Iasi au pronuntat o prima sentinta catastrofala in lungul sir de procese in care Aeroportul Iasi solicita anularea autorizatiilor de construire si implicit disparitia caselor ridicate in Aroneanu, in zona de protectia a Aeroportului Iasi, in special la capatul pistei mari pe directia de decolare. Astfel, Curtea de Apel a decis recent (vezi aici) sa anuleze atat certificatul de urbanism cat si autorizatia de construire pentru o casa cu un singur nivel obtinuta de familia Balosi din Aroneanu. „Dispune anularea certificatului de urbanism nr. 125/28.10.2014 si a autorizaţiei de construire nr. 78/02.09.2015 emise de paratul Primarul Comunei Aroneanu. Respinge cererea paratului Balosi Bogdan Dumitru de obligare a reclamantului la plata cheltuielilor de judecata”, se arata in sentinta magistratilor Curtii de Apel.
Casa pe directia de decolare
Cel putin 10 familii din Aroneanu care si-au ridicat case cu autorizatie emisa de Benone Moruzi primarul din Aroneanu se judeca in prezent cu Aeroportul Iasi. Doar trei procese s-au judecat cu sentinta definitiva si numai doua familii au castigat reusind sa-si pastreze autorizatiile de construire. In cazul familiei Balosi, Aeroportul a demonstrat ca locuinta incurca decolarea avioanelor. „Ulterior emiterii autorizației de construire nr. 78/02.09.2015, beneficiarii acesteia au solicitat emiterea avizului A.A.C.R., insa, prin adresele nr. 660 si 724 din 2016 Autoritatea Aeronautica Civila Romana a respins solicitarea de emitere aviz intrucat: „pe amplasamentul situat la 855,80 m nord fața de pragul 14 si la 122,40 m est fața de prelungirea axei pistei aeroportului lasi, obiectivul propus cu inalțimea de 6.10 m penetreaza in totalitate suprafața de urcare la decolare pe direcția 14 si zona de protecție a mijloacelor de radionavigație tip dme 14 si ILS loc 14 amplasate pe Aeroportul Internațional Iasi”, se arata in sentinta judecatorilor.