@ Municipalitatea a finalizat studiul de fezabilitate si totodata primele schite arhitecturale ale celor doua pasaje rutiere care vor dubla strazile de cele doua spaiuri ale raului Bahlui @ In mod ciudat desi proiectul este extrem de util birocratia guvernamentala a inceput sa puna unele piedici
Dezvaluirea.ro prezinta in exclusivitate primele schite ahitecturale ale celor doua pasaje rutiere supraterane care se vor construi pe malul raului Bahlui, deasupra celor doua strazi de pe cele doua splaiuri. Avand o singura banda si pastrand sensul de circulatie ale strazilor de pe cele doua splaiuri, cele doua pasaje vor fi construite tocmai pentru a decongestiona traficul din zona Podu Ros. Practic dupa construirea celor doua pasaje rutiere masinile care circula pe splaiuri vor evita intersectia din Podu Ros deoarece vor trece oarecum pe deasupra. Spunem asta deoarece, deoarece
dupa cum arata si schitele cele doua benzi suspendate se vor uni deasupra actualului pod de pe Bahlui din Podu Ros dar si se vor „separa” ulterior coborand la loc pe splaiuri. Prin urmare ambele pasaje vor fi cu sens unic si vor pastra directia de mers. Pasajul aferent malului stang va fi pe direcţia bd. Dimitrie Mangeron – Podul de Piatra. În acelasi timp, supratraversarea de pe mal drept va fi construita in prelungirea noii strazi si va fi sens unic pe directia Podul de Piatra – bd. Tudor Vla¬dimirescu. „Pasajele auto vor asigura fluidizarea circulatiei pe cele doua Spla¬iuri ale Bahluiului peste intersectia Podu Ros, vor fi prevazute cu cate o banda de circulatie fiecare, suprafete de refugiu, nu vor avea trotuare si vor fi dimensionate conform normelor legale in vigoare in asa fel încat sa asigure atat fluenta circulatiei auto, cat si posibilitatea de depasire a autovehiculelor aflate in staţionare ca urmare a aparitiei unor ava¬rii“, se arata in studiul de fezabilitate. Lungimea fiecarui pasaj va fi de circa 750 metri.
Birocratia pune piedici
Desi este lesne de dedus ca proiectul este extrem de util pentru fluidizarea traficului in municipiu in mod ciudat proictul nu a primit avizul Comisiei pentru Cultura, entitate care functioneaza pe langa Directia de Cultura si care este formata din specialisti in domeniu. Unii dintre acestia au obiectat ca datorita celor doua pasaje Palatul Culturii nu va mai fi vizibil din Podu Ros. Aceiasi specialisti nu au reusit sa vada acelasi lucru cand au dat avizul pentru construirea Hotelului International. Oare ce este mai important acum pentru Iasi, fluidizarea traficului sau vizibilitatea Palatului Culturii din Podu Ros? Insa, directorul Directiei pentru Cultura, Virgil Babii ne-a dat asigurari ca discutia privind eliberarea avizului va fi realuata saptamana viitoare.
Constantin MAZILU