Firma de construcții care a ”reabilitat ” podul de la Luțca intră în insolvență

840

Darcons SRL  firma intrată în atenția publică după ce a ”modernizat” podul de la Luțca, prăbușit pe 9 iunie, după 7 luni de folosință, are probleme financiare grave.  Societatea a intrat recent în insolvență, la cererea sa, informează supervizor.ro. „Începând cu luna octombrie 2021, pe fondul creşterii preţurilor la materialele de construcţii, a creşterii costurilor cu forţa de muncă şi a dobânzilor bancare la creditele contractate, suprapuse peste decontarea cu întârziere a lucrărilor executate, societatea nu a mai putut achita la termen furnizorii, iar instrumentele de plată emise de societatea noastră furnizorilor, au fost refuzate la plată din lipsă de disponibil”, se arată în cererea de deschidere a procedurii de insolvență. Potrivit supervizor.ro , în cererea de deschidere a procedurii insolvenței, Darcons SRL a menționat că înregistrează datorii în valoare totală de 29.215.301,20 lei. Din această sumă, peste 16 milioane de lei reprezintă datoriile către furnizori de bunuri şi utilităţi, iar aproape 13 milioane de lei sunt datorii către bănci. Pe 11 august, Darcons SRL a cerut intrarea în insolvență cu obiect încuviințare executare silită, în care a solicitat prin intermediul unor executori judecătorești, să le fie achitate datoriile .  Șase zile mai târziu, pe 17 august 2022, instanța a admis cererea firmei Darcons, hotărând deschiderea procedurii de insolvenţă. „Tip soluţie: Deschidere la cererea debitorului. Admite cererea formulată de societatea debitoare Darcons SRL. În temeiul art. 71 alin. 1 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, dispune deschiderea procedurii insolvenţei împotriva societăţii debitoare Darcons“.Instanţa a mai decis desemnarea unui administrator judiciar provizoriu şi notificarea deschiderii procedurii insolvenţei creditorilor, debitoarei şi Oficiului Registrului Comerţului. Au fost stabilite câteva termene pentru depunerea unor rapoarte, a cererilor de înscriere a creanţelor, verificarea lor şi publicarea tabelului preliminar al creanţelor. „Conform art. 66 alin. 7 din Legea nr. 85/2014, califică cererile creditoarelor Banca Transilvania şi Consteel Company, având ca obiect deschiderea procedurii insolvenţei împotriva societăţii debitoare Darcons, ca fiind declaraţii de creanţă. Dispune trimiterea notificărilor către toţi creditorii, de către administratorul judiciar“, se arată în decizia Tribunalului Neamț. Firma Darcons SRL este deținută de Romică Rotaru (unic asociat) și administrată de Maria Vasilica Tăbăcaru. În 2021, cifra de afaceri era de 33.352.972 lei, profitul realizat a însemnat  843.743 lei, datorii de 32.774.056 lei și 154 de angajați. Firma este una abonată la lucrările finanțate cu bani de la buget,  fiind unul dintre partenerii fideli ai Consiliului Județean Neamț. Romică Rotaru a fost vicepreședinte al Consiliului Județean Neamț, iar fiul său, Alexandru Rotaru, care acum se ocupă de afacerile familiei, a fost deputat PSD în mandatul 2012-2016. Cât priveşte podul de la Luţca, lucrările de reabilitare au fost în valoare de 8,3 milioane de lei, adică aproximativ 1.660.000 de euro, finanţarea fiind prin Planul Naţional de Dezvoltare Locală. Beneficiar a fost CJ Neamţ, preşedintele acestuia, Ionel Arsene, anunţând, pe 13 noiembrie 2021, redeschiderea circulaţiei, deşi recepţia nu era făcută.  Construcţia, una lungă de peste 200 de metri, avea să se prăbuşească pe data de 9 iunie 2022. După cum se ştie, DNA efectuează cercetări, urmând ca o expertiză tehnică să „explice“ motivele pentru care podul s-a surpat. După nedoritul incident, Romică Rotaru a dat, la postul Digi 24, o declaraţie surprinzătoare: „Noi nu am dezvelit hobanele, ca să vedem ce se întâmplă cu armăturile din interior. Am respectat în totalitate proiectul pe care l-am avut la dispoziţie. Nu s-a umblat la structura de rezistenţă, aproximativ 99% deloc. Am făcut numai modernizarea şi reabilitarea podului, inclusiv tencuieli la grinzi, placa de pe pod s-a făcut nouă şi s-au facut restul modernizări, dar fără a umbla la structura de rezistenţă a podului“.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.