Jaf la Regionala CFR Iasi. Compania capusata de neamurile directorului Pipa

11168

@ Publicam astazi un prim articol despre ceea ce numim ‘’Jaful de la CFR’’ referindu-ne la toate cele trei sucursale din Moldova ale Companiei Nationale de Cai Ferate @ Astazi, vorbim despre Regionala CFR Infrastructura, condusa de ani de zile de Radu Pipa, cu sustinere PSD @ Licitatii trucate pentru a fi castigate de firmele nasilor sau ale cumatrilor, lucrari de miliarde platite si neexecutate sunt numai cateva din ilegalitatile care pot explica starea deplorabila a infrastructurii feroviare dar si imbogatirea fulminanta a celor implicati, directorii CFR si patronii ‘’firmelor de casa’’ @ Tot in editia de astazi vorbim despre contractele derulate cu CFR de firmele cumatrilor si finilor lui Pipa, familia Cicio din Negresti – Oas

Introducere: De 30 de ani, infrastructura feroviara a Moldovei se deterioreaza in permanenta, trenurile realizeaza intarzieri cu orele iar calatoria in vagoane este un cosmar, conditii mizere, mai lipsesc doar sobolanii. Asta in conditiile in care in toata aceasta perioada cele trei Regionale CFR Iasi au ‘’papat’’ sute de milioane sau chiar miliarde de euro de la bugetul de stat. In schimb, in aceasta perioada directorii care conduc regionalele CFR din Moldova (Constantin Axinia – CFR Calatori, pensiune la Durau si alte proprietati, Radu Pipa – vila uriasa in Bucium si altele, Dumitru Anchidin-CFR Marfa, actionar la firme care fac concurenta companiei de stat pe care o conduce) au acumulat averi nesimtite in conditiile in care ‘’teoretic’’ traiesc numai din leafa de la CFR. Firmele de casa ale celor trei directori, adica firmele lor, ale prietenilor, cumatrilor sau nasilor, prospera numai din contractele cu CFR.

Mosia de milioane de euro de la Infrastructura

De peste 10 ani, numai cateva firme castiga licitatii pentru lucrari de reparatii la liniile de tren sau alte obiective ale CFR Infrastructura, Daria Const SRL, Construct ING si Constructii Feroviare SA. Primele doua firme sunt legate de Gheorghe Cicio un afacerist din Negresti-Oas, prieten de familie cu Radu Pipa. Potrivit unor surse din interiorul companiei, acest Gheorghe Cicio l-a cununat pe Sorin Gafitoi, fost director in Ministerul Transporturilor cel care la randul sau l-a cununat pe Radu Pipa. De asemenea, la randul sau Radu Pipa l-a cununat pe Vasile Cicio fiul cel mare a lui Gherorghe Cicio. A treia firma , Constructii Feroviare SA este legata de PSD partidul care il sustine pe Pipa la conducerea Regionalei dar si pe ceilalti doi directori, Constantin Axinia de la CRR Calatori si Dumitru Anchidin de la CFR Marfa. Constructii Feroviare SA este controlata de Paul Butnariu, presedintele Camerei de Comert Iasi si de Maricel Popa, presedintele PSD Iasi.

Licitatiile cu dedicatie pentru cumatri

Pentru a explica modalitatile in care se realizeaza acest jaf sistematic al Companiei CFR vom prezenta in editia de astazi modul in care s-au derulat doua contracte, incheiate de societatea condusa de Pipa cu Daria Const. Cu ajutorul acestui ‘’esantion’’ format din doua contracte vom demonstra ca cele doua firme sunt favorizate la licitatii iar dupa aceea nu realizeaza toate lucrarile contractate si mai mult decat atat primesc bani pentru  lucrari care nu au fost efectuate in conditiile in care este vorba despre sume de ordinul miliardelor. Mai mult decat atat, desi angajatii din subordinea lui Pipa observa la un moment dat nereguli in derularea contractelor acestia nu iau nici un fel de masuri astfel incat sa evite prejudicierea companiei. In editiile viitoare vom prezenta alte ‘’afaceri’’, adica alte contracte similare.

Contractul cu firma finilor

Incepem cu unul din multele contracte incheiate de Daria Const ai carei asociati sunt Gheorghe si Vasile Cicio, finul lui Pipa. Astfel, in luna mai a anului 2015, Regionala Iasi a CFR Infrastructura organizeaza licitatie pentru ‘’Lucrari de reparatii pentru ridicare restrictii de viteza, linii directe si linii statii’’ pentru linia 511 Gura Humorului-Ilva Mica intre statiile Iacobeni si Argistru. Lucrarea a fost finantata cu fonduri de la bugetul de stat. Licitatia este castigata de Daria Const iar contractul in valoare de 511.405,37 lei fara TVA este incheiat la data de 26 mai 2015. Conform contractului lucrarile trebuiau sa se deruleze pe parcursul a trei luni, in primele trei luni urmau sa se realizeze cate 20 la suta din lucrare iar in cea de a 4 luna trebuia executat restul de 40 la suta. Desi nu executase lucrarile contractate, in perioada 3 septembrie 2015 – 11 decembrie 2015, Daria Const SRL trimite Regionalei CFR un numar de 4 facturi fiscale in valoare totala de 595.719, 39 lei adica atat cat era prevazut in contract. Facturile sunt platite in totalitate si asta in conditiile in care lucrarile contractate nu au fost finalizate. Mai mult decat atat in conditiile in care oamenii lui Pipa stiau ca lucrarile nu fusesera efectuate acestia au intocmit si un proces verbal de receptie finala. Mai departe pentru a ‘’se acoperi cu acte’’, Regionala CFR primeste de la Daria Const o ‘’nota de renuntare’’ cu nr.2514/756/2015 din care reiese ca restul lucrarilor nu pot fi efectuate din cauza ‘’conditiilor meteorologice nefavorabile’’. Din partea Regionalei CFR documentul a fost asumat de Catalin Burlacu si Alexandru Constantin. Mai mult decat atat in ziua in care Daria Const a trimis nota de renuntare, adica pe 7.12.2015 firma lui Cicio anunta incetarea contractului iar cei de la  Regionala CFR ‘’se executa’’ nu fac scandal, nu percep penalitati si nici nu stim ce s-a intamplat cu banii platiti aiurea. Asta in conditiile in care contractul prevedea penalizari de 0,025 la suta pentru fiecare zi de intarziere.

Al doilea contract la Pascani, aceiasi reteta

Celalalt contract incheiat de Regionala CFR Iasi cu Daria Const in asociere cu Construct ING cealalta firma a familiei Cicio se refera la lucrari de reparatii ale unor linii in zona Pascani. Licitatia este organizata in luna august 2015, dupa cea prezentata mai sus pentru liniile din zona Gura Humorului. De aceasta data este vorba despre lucrari de intretinere la linia 610 Pascani – Iasi tronson Pascani – Ruginoasa. Si de aceasta data licitatia este castigate de Daria Const deoarece a oferit ‘’un pret bun’’. Si de aceasta data firma isi trage profitul din nerealizarea lucrarilor chiar daca la licitatie a oferit un pret bun. Regionala CFR incheie cu Daria Const SRL contractul cu o valoare de 545.822 lei cu tot cu TVA la data de 7.09.2015. Lucrarile au inceput dupa o saptamana pe 14 septembrie si trebuiau finalizate  dupa 100 de zile. Insa, dupa ce realizeaza numai 3 la suta din lucrarile contractate la data de 2 decembrie 2015 cand lucrarile trebuiau sa fie deja finalizate si receptionate Daria Const notifica Regionala CFR ca renunta la contract tot din cauza ‘’conditiilor meteorologice nefavorabile’’. Daria Const notifica ca accepta o diminuare a contractului cu suma de 440.000 lei dar cu toate acestea Regionala CFR nu intocmeste un act aditional in acest sens. Mai mult decat ata conform unor surse din interiorul companiei nota de renuntare nu avea numar de inregistrare nici la Daria Const si nici la Regionala CFR. Si de aceasta data Regionala CFR nu ia nici un fel de masuri pentru a penaliza firma, conform contractului, si in plus, doua zile mai tarziu pe 4 decembrie se si intocmeste o comisie pentru ‘’receptia partiala a lucrarilor’’ adica pentru 3 la suta si asta dupa 90 de zile de la incheierea contractului. Si de aceasta data contractul prevedea o penalizare de 0,025 la suta pe zi dar Regionala CFR nu a aplicat-o. Cum sa-ti penalizezi cumatrii? Asta in conditiile in care firma a si primit un avans de vreo 20.000 lei chipurile pentru ‘’3 la suta’’ lucrari efectuate. Oare ce-o fi insemnand 3 la suta? Au aranjat putin piatra la liniile de la Gara din Pascani? Cu toate acestea Daria Const si Construct ING continua sa ‘’rada’’ contracte la Regionala CFR. In perioada realizarii investigatiei jurnalistice Radu Pipa nu a putut fi contactat nici la birou nici la telefon fiind plecat in vacanta intr-o tara din Asia. Asta da viata! Vom reveni.

Constantin MAZILU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.