Înscrierile în programul Rabla pentru electrocasnice încep vineri, 17 iunie, ora 10:00. ”Rabla pentru Electrocasnice” este programul național de înlocuire a echipamentelor electrocasnice, electrice și electronice uzate cu unele mai performante din punct de vedere energetic. Acest program este finanțat de către Administrația Fondului pentru Mediu care se află în coordonarea Ministerului Mediului din România. Persoanele fizice care doresc să se înscrie în program au la dispoziţie şapte zile, prin crearea contului de utilizator în aplicaţia informatică. De notat este faptul că televizoarele nu mai apar menționate în cadrul listei de echipamente eligibile în Ghidul Rabla Electrocasnice pentru care se poate primi un voucher. Restul listei de echipamente eligibile pentru Rabla Electrocasnice 2022 rămâne neschimbată și include acum doar 8 categorii: aparate frigorifice, mașini de spălat rufe, mașini de spălat vase, laptopuri, tablete, aparate de aer condiționat, aspiratoare, uscătoare de rufe. ,, Având în vedere interesul manifestat faţă de acest program şi succesul uriaş pe care acesta l-a avut în ediţiile trecute în rândul populaţiei, am luat hotărârea de a mări bugetul alocat la 100 milioane pentru cele două sesiuni din acest an, cu 25 de milioane mai mult faţă de anul trecut. Prin acest program promovăm reducerea consumului de energie prin înlocuirea echipamentelor electrice şi electronice uzate şi mari consumatoare de energie cu altele noi, cu un consum mult mai scăzut. Toţi cei interesaţi să participe în program, în oricare dintre etape, trebuie să îşi creeze un cont de utilizator. Este foarte important acest pas, deoarece prin intermediul acestui cont veţi putea selecta electrocasnicele dorite în fiecare dintre cele trei etape. În cazul în care aveţi deja un cont de utilizator, creat în ediţiile anterioare ale programului, nu trebuie să vă creaţi alt cont, ci doar să vă autentificaţi utilizând adresa de e-mail şi parola setată de dumneavoastră. În cazul în care aţi uitat datele contului, acestea pot fi recuperate urmând paşii descrişi în aplicaţia informatică”, a declarat preşedintele Administrației Fondului pentru Mediu, Laurenţiu-Adrian Neculaescu. După înscrierea solicitanţilor prin crearea conturilor de utilizator, vor fi demarate etapele de selecţie, în aplicaţia informatică, a voucherelor aferente echipamentelor incluse în program.