Potrivit ultimului raport al Agenției Europene de Protecție a Mediului , locuitorii din Iași respiră zi de zi cel mai poluat aer din România, în ultimii doi ani aici fiind înregistrate cantități alarmante de particule fine sau PM2,5. Dacă cel mai toxic oraș este capitala Moldovei, depășind până și Bucureștiul, cel mai curat aer din țara noastră poate fi respirat în municipiul Galați . Dat fiind că poluarea duce la apariția unor grave probleme respiratorii și nu numai, poluarea fiind o problemă cu care se confruntă marile aglomerări urbane, în anul 2021, Organizația Mondială a Sănătății a recomandat ca nivelul maxim de particule să fie până în 5 unități pe metrul cub. Mai mult, cu scopul diminuării acestui pericol nevăzut, Uniunea Europeană a pus la dispoziție fonduri cu scopul modernizării transportului public și realizării infrastructurii necesare pentru stimularea transportului alternativ, însă nu toate autoritățile locale au fost capabile să depună proiecte pentru a beneficia de banii nerambursabili. Astfel, cel mai poluat oraș al țării, Iașul, condus de liberalul Mihai Chirica, a pierdut anul acesta șansa de a realiza în orașul reședință de județ piste de biciclete, din cauza faptului că nu a depus proiectul la timp. Totodată, la Iași , autoritățile publice s-au axat pe achiziționarea în ultimii ani a mijloacelor de transport public la mâna a doua, în detrimentul autobuzelor și tramvaielor noi și prietenoase cu mediul înconjurător. Nepăsarea administrației în ceea ce privește poluarea s-a remarcat și prin decizia edilului Mihai Chirica de a renunța la programul „Vinerea Verde”, prin care ieșenilor li se oferea posibilitatea ca o dată pe săptămână să circule gratuit cu autobuzele și tramvaiele, fiind încurajați astfel să renunțe la mașinile personale. Măsura era binevenită și din perspectiva descongestionării traficului, având în vedere că orașul din Inima Moldovei este sufocat zi de zi de ambuteiaje pentru diminuarea cărora nu s-au identificat încă măsuri concrete din partea administrației locale.