Prima masina fără şofer circulă deja in Romania

370

Joi, 23 iunie, in Piaţa Unirii din Timişoara, au fost organizate tururi demonstrative cu un vehicul electric care circulă fara sofer, dezvoltat de Continental Automotive în colaborare cu Easy Mile, informeaza adevarul. ”Avem o maşină care se conduce singură, fără şofer, fără volan, care poate să transporte oameni. Maşina merge singură pe un traseu care este dinainte programat. Se opreşte dacă apar obastacole, merge apoi mai departe, se comporta în trafic ca o maşină normală. Avem deja 180 de asemenea maşini în lume, care circulă. Vrem să iniţiem discuţii pentru a vedea unde se poate folosi aşa o maşină. Vrem să aducem la Timişoara încă o premieră pentru România, să fie primul oraş unde circulă maşini autonome”, a declarat Christian von Albrichsfeld, general manager Continental Automotive România. Masina are o capacitate de zece locuri (şase pe scaune) şi poate să meargă cu o viteză maxim de 30 de kilometri pe oră.    „Avem o grămadă se senzori pe maşină, unele merg pe radar, altele pe cameră. Aceşti senzori sunt capabili să înţeleagă ce se întâmplă în jurul maşinii. Avem un oraş mai mic în Germania, cu străzi mai puţine, unde astfel de maşini fac parte din sistemul de transport public. Mai avem asemenea maşini folosite la transferul de persoane din parcarea unui aeroport până la terminal, de asemenea există şi la un spital. O asemenea maşină costă cam 150.000 de euro, dar trebuie spus că nu se produc în serie”, a mai spus Christian von Albrichsfeld. Lumea nu crede încă în maşina autonomă, dar e viitorul” „Trebuie să folosim tehnologia ca să facem anumite lucruri mai inteligente şi mai facil pentru oameni. Tehnologia e un instrument care poate să facă anumite lucruri mult mai uşor. Lumea nu crede încă în maşina autonomă, dar e viitorul. În alte locuri deja rulează pe străzi şi trebuie şi noi să ne conectăm la aceste trenduri. Trebuie să se facă şi infrastructură, nu e o chestie de magie, de obicei aceste maşini sunt făcute să compenseze problemele de infrastructură. Avem exemplul cu tramvaiele moderne, dar acolo îţi trebuie ca şina să aibă un anumit standard şi calitate, dar maşinile autonome au anumite cerinţe care nu sunt foarte greu de îndeplinit. Suntem departe dar , asta este realitatea, dar avem oameni capabili să gândească în direcţia respectivă”, a spus Valentin Mureşan, directorul biroului Intel din Timişoara, unul dintre consilierii primarului Dominic Fritz. În jur de 200 de milioane de euro vor veni de la Uniunea Europeană   pentru finanţarea proiectelor de mobilitate verde şi smart city.  „Să ai un asemenea vehicul, trebuie să ai o anumită strategie. Trebuie să există o viziune, că ne dorim să ne ducem într-o anumită direcţie. Mobilitatea nu este doar asfalt. Nu este doar strada. Sunt şi toate celelalte elemente care compun strada, semaforul, o aplicaţie de parcare inteligentă, un sistem de monitorizare a traficului, un sistem care monitorizează poluarea, toate sistemele tehnologice fac parte dintr-un complex de smart city. Până acum a fost înţeles la nivel primar. Semafoare şi camere de luat vederi. Vom avea foarte multe finanţări pe această componentă, pe mobilitate 160 de milioane de euro pe regiunea Vest, iar pe smart city aproape 40 de milioane de euro. Sper că din acastă toamnă să fie aprobat şi să începem primele programe”, a spus Sorin Maxim, director ADR Vest.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.