@ Sindicatul Drumarilor Elie Radu acuza ca diminuarea veniturilor companiei generata de criza Covid va fi suportata numai de salariati care nu-si primesc majorarile salariale promise
Negocierile esuate care au avut loc intre membrii Sindicatului Elie Radu si conducere privind majorarea salariilor in cadrul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) risca sa duca la escalaldarea conflictului de munca situatie care ar putea aduce unele dificultati in gestionarea traficulului pe drumuri nationale. Astfel, deocamdata Sindicatul Elie Radu a transmis un comunicat de presa in care acuza faptul ca in aceasta iarna o buna parte din lucrarile de deszapezire vor fi realizate de noi. Asta deoarece conducerea companiei a sustinut ca salariile nu pot fi majorate deoarece CNAIR nu si-a realizat veniturile preconizate din cauza crizei Covid iar resursele ramase vor fi necesare pentru acoperirea cheltuielilor de deszapzire din aceasta iarna.
Prezentam mai departe integral comunicatul de presa emis de Sindicatul Elie Radu
COMUNICAT DE PRESĂ
ÎN ACEASTĂ IARNĂ, DESZĂPEZIREA TIMP DE TREI SĂPTĂMÂNI VA FI PLĂTITĂ DE CĂTRE DRUMARI DIN BUZUNARUL PROPRIU ???
Sindicatul Drumarilor „Elie Radu”, reprezintă interesele a 4.800 de salariați din totalul de aproximativ 7.000 de angajați din cadrul C.N.A.I.R. S.A.
Prin prezentul comunicat Sindicatul Drumarilor „Elie Radu” își exprimă profunda nemulțumire față de politica salarială practicată de C.N.A.I.R. S.A. din ultimii doi ani, când, în condițiile în care salariul mediu brut pe țară comunicat de către Institutul Național de Statistică a crescut de la 4.449 lei/lună în august 2018 la 5.337 lei/lună în august 2020, conducerea C.N.A.I.R. S.A. continuă acele politici pe care le credeam de mult uitate, refuzând să acorde o majorare salarială angajaților, în condițiile în care bugetul companiei are prevăzute sume pentru acest lucru.
Este de semnalat faptul că C.N.A.I.R. S.A. nu și-a realizat bugetul de încasări cu aproximativ 33 de milioane de lei, de altfel cum era de așteptat în actualele condiții, adică aproximativ 3% din întreg bugetul. Toată această nerealizare este imputată salariaților prin refuzul acordării unei majorări salariale, în condițiile în care considerăm că toate capitolele de cheltuieli ar trebui să fie diminuate cu acest procent.
În acest context se continuă aplicarea unor decizii (oare politice ???), în care ministerul de resort umblă în buzunarele drumarilor cum de altfel s-a mai procedat astfel:
– În 2010, pe vremea „Guvernului Boc”, repararea podului avariat în urma inundațiilor de la Dornești – Suceava s-a făcut prin contribuția “benevolă” a salariaților.
– În 2013, pe vremea „Guvernului Ponta”, când în toată țara s-au majorat salariile care fuseseră diminuate cu 25%, s-a găsit de „cuviință” ca salariile angajaților C.N.A.I.R. S.A. să fie diminuate cu 15%, de altfel o decizie netemeinică și nelegală, deoarece ne-am recâștigat drepturile salariale diminuate astfel, în instanță, drepturi salariale care au fost purtătoare și de penalitățile corespunzătoare.
– În 2019, pe vremea „Guvernului Dăncilă”, Ministerul de Finanțe, după ce a majorat salariile tuturor bugetarilor, a emis un ordin scris de a nu se aplica nici o majorare salarială în cadrul C.N.A.I.R. S.A.
Această „sarabandă” a deciziilor dăunătoare pentru salariați continuă și iată că și acum, pe vremea „Guvernului Orban”, se găsește din nou de „cuviință” ca neîncasările la bugetul Companiei să fie suportate din nou de către salariații companiei (inconștiență sau lipsă de profesionalism ???).
Așa cum era de așteptat, această situație a creat și continuă să creeze profunde nemulțumiri în cadrul angajaților Companiei, care suprapusă cu politica salarială defectuoasă din ultimii 15 ani, poate duce la demobilizarea salariaților, inițierea de proteste spontane sau nu, acum când în prag de iarnă este nevoie mai mult ca în celelalte anotimpuri de prezența noastră pentru întreținerea întregii rețele de drumuri naționale.
Iaşi,22 octombrie 2020
ing. Elena Răileanu
Președinte