Repetent de trei ori in facultate Movila vrea eliminarea examenelor nationale. PMP sare in aer

3791
rezultate evaluare nationala si Movila
rezultate evaluare nationala si Movila

@ Deputatul PMP de Iasi Petru Movila s-a facut de tot rasul in fata intregii tari dupa ce a propus recent eliminarea Evaluarii Nationale si a Bacalaureatului @ Pana si partidul din care face parte PMP i-a sarit in cap lui Movila vorbind de „politicieni populisti”  avocati ”ai fabricilor cu diplome” partidul sustinand astfel pastrarea examenelor de avaluare nationale @ Petru Movila a terminat o facultate tehnica in 8 ani dupa ce a ramas repetent de vreo trei ori

Deputatul Petru Movila vrea sa insufle tinerelor generatii propriul model de succes adica poti ajunge sa conduci tara adica sa devii parlamentar fara sa stii prea multa carte si uite de aceea merge bine Romania. Movila i-a socat recent pana si pe colegii sai de partid cand a propus eliminarea examenelor nationale,  Evaluarea Nationala si Bacalaureatul (vezi aici). Movila  a cerut ca acestea sa fie inlocuite cu mediile din gimnaziu si liceu si in opinia lui ar fi rezolvate astfel situatiile dificile cand examenele nationale se dau in situatii de urgenta cum este aceasta generata de Criza Covid 19. Initiativa lui Movila nu a fost sustinuta de nimeni si mai mult decat atat acesta a fost atacat si de PMP, partidul din care face parte. Prezentam mai jos comunicatul prin care PMP critica dur initiativa lui Movila.

Si lui i-a fost greu..a ramas repetent

Cel mai probabil, Movila a avut aceasta initiativa fiind in pana de idei. Ani de zile a batut darabana cu autostrada dar acum a vazut ca fiind la guvernare nu mai are cum sa explice faptul ca proiectul A8 nu avanseaza deloc. De aceea a scos trasnaia acesta cu eliminarea examenelor nationale pe care nu putem sa nu o legam de faptul ca in scoala Movila a picat multe examene care i-au adus de cateva ori repetentia. Astfel, Petru Movila a terminat Facultatea de Mecanica Agricola din cadrul Universitatii Tehnice Gheorghe Asachi cu foarte mare greutate, in urma unor eforturi care s-au intins pe vreo 8 ani. Astfel, Movila a intrat la Facultate in anul 1984 si a terminat-o in 1994. A trecut de primul an dar la al doilea s-a impotmolit, a ramas repetent. Cu mare greutate a trecut in anul trei pe care l-a repetat de vreo doua ori.

COMUNICATUL PMP

PMP susţine organizarea examenelor de Bacalaureat şi Evaluare Naţională. Guvernul însuşi dă un examen extrem de serios în ceea ce priveşte capacitatea administrativă şi logistică de a organiza aceste concursuri

Partidul Mişcarea Populară solicită Guvernului României să nu cedeze presiunilor din spaţiul public ale politicienilor populişti care sunt disperaţi după voturi şi ale avocaţilor „fabricilor de diplome” care militează pentru anularea examenelor de sfârşit de an în contextul pandemiei SARS – CoV2. Având în vedere scăderea constantă a calităţii actului didactic, dovedită prin măsurători naţionale şi internaţionale independente, renunţarea la orice formă de evaluare a cunoştinţelor şcolare la sfârşitul unui ciclu de învăţământ (gimnaziu sau liceu) ar face nerelevantă şcoala românească.

„Dacă se renunţă la examene, putem închide şcolile definitiv şi putem anula orice principiu meritocratic din societatea românească. Este o posibilitate extrem de periculoasă care ar afecta chiar fundamentele societăţii, respectiv educaţia şi învăţământul din România, constituind un precedent nefast. Când ai o problemă atât de mare cu impostura şi incompetenţa asociate, aşa cum se întâmplă în multe instituţii din România, să anulezi evaluarea şcolară echivalează cu şubrezirea statului. Şi aşa scara axiologică a societăţii româneşti este prăbuşită, cu tot felul de nonvalori promovate ca exemple de urmat, dacă îi lăsăm să răpească şi evaluarea şcolară, totul se va relativiza în România”, a declarat preşedintele executiv al PMP, deputatul Marius Paşcan.

PMP reaminteşte faptul că, în cele două mandate ale Preşedintelui Traian Băsescu, s-au făcut eforturi susţinute de reformă a sistemului educaţional românesc tocmai pentru a se încuraja performanţa şi competiţia şcolară. S-a făcut acest lucru inclusiv în ceea ce priveşte examenele de la sfârşitul unui ciclu educaţional (Bacalaureat şi Evaluare Naţională) care nu au mai fost simple formalităţi administrative sau pretexte prin care societatea să se autoconvingă că totul este bine în sistemul de învăţământ românesc. De asemenea, tot în acest interval, s-au produs modificări normative importante (ex. CNATDCU) şi s-a pornit dezbaterea privind impostura academică.

Evident că Ministerul Educaţiei şi Cercetării are obligaţia legală şi morală de a se asigura că examenele sunt organizate în condiţii de maximă siguranţă atât pentru elevi, cât şi pentru profesori. Faptul că ne aflăm acum pe un „platou” în ceea ce priveşte cazurile de noi infectări cu SARS – CoV2 nu înseamnă că pandemia va lua vacanţă în perioada examenelor, ci că autorităţile trebuie să fie prudente. De asemenea, este extrem de important să li se ofere tuturor elevilor, inclusiv celor care sunt bolnavi în această perioadă, posibilitatea de a participa la aceste examene sau la o a doua sesiune, dacă se va impune, spre a-şi dovedi cunoştinţele acumulate în anii de studiu.

„Guvernul însuşi dă un examen extrem de serios în ceea ce priveşte capacitatea administrativă şi logistică de a organiza aceste concursuri. Vom vedea dacă se ridică la nivelul aşteptărilor legitime ale românilor şi dacă pregătirea a fost suficient de riguroasă, mai ales că din luna martie şi până acum a existat timp suficient pentru a fi gândite proceduri clare, asumate pe baza unei largi consultări cu specialiştii din domeniu”, a concluzionat Marius Paşcan.

Constantin MAZILU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.