Soferi ati incurcat-o! De azi, primaria va poate ridica masinile

3169

@ Curtea de Apel Iasi a pronuntat in aceasta seara sentinta definitiva in dosarul  in care Fundatia „Camera de Arbitraj si Mediere”  a contestat regulamentul privind ridicarea masinilor parcate nelegal @ Initial, la Tribunal procesul inregistrat in dosarul 9.812/99/2017 a fost castigat de fundatied dar in aceasta seara Curtea de Apel a schimbat in totalitate sentinta astfel incat respectivul regulament este perfect valabil

Veste proasta pentru soferii ieseni care  sunt obisnuiti sa parcheze masinile pe unde apuca. In aceasta seara, Curtea de Apel Iasi a dat dreptate municipalitatii in procesul in  care Fundatia „Camera de Arbitraj si Mediere”  a contestat regulamentul privind ridicarea masinilor parcate nelegal. „Admite recursul declarat de recurentul Consiliul Local al Municipiului Iasi impotriva sentintei nr. 804/ca/24.05.2018 pronuntata de Tribunalul Iasi, sentinta pe care o caseaza. Respinge ca neintemeiata actiunea formulata de reclamanta Fundatia Camera de Arbitraj si Mediere Iasi in contradictoriu cu paratul Consiliul Local al municipiul Iasi. Definitiva”,  se arata in minuta sedintei, pronuntata  in aceasta seara de Curtea de Apel Iasi.

Asta in conditiile in care initial, la Tribunal, pe data de 24 mai a.c Fundatia „Camera de Arbitraj si Mediere”  a castigat procesul iar instanta a dispus anularea  Regulamentului privind desfaşurarea activitatii de ridicare, transport, depozitare si eliberare a autovehiculelor/vehiculelor stationate, parcate neregulamentar pe domeniul public al municipiului Iasi”. Fundatia „Ca­mera de Arbitraj si Mediere“ Iasi a dat in judecata Consiliul Local Iasi, prin primar in  luna  noiembrie 2017, cerand anularea hotararii prin care municipalitatea a reglementat modul in care se pot ridica masini parcate in locuri nepermise. E vorba de un regulament adoptat de municipalitate in august 2017 si a fost aplicat incepand din octombrie de SC Servicii Publice Iasi (SPI) SA in baza unei delegari. Fundatia a aratat in actiunea depusa la instanta ca municipalitatea a legiferat in plus pe langa Codul Rutier, sanctiuni suplimentare pentru masinile parcate ilegal. „Se poate  aprecia ca autoritatea administrativa publica locala nu a fost abilitata de legiuitor de a reglementa o procedura efectiva pentru punerea in aplicare a masurii tehnico-administrative privind ridicarea si depozitarea in locuri special amenajate a vehiculelor parcate neregulamentar”, a aratat Fundatia.

Primaria: regulamentul este o necesitate

Pe de alta parte municipalitatea a aratat ca prin parcarea neregulemantara a masinilor se  incalca drepturile celorlalti cetateni participanti la trafic. „Primaria municipiului Iasi este obligata sa aiba in vedere si sa intreprinda masuri pentru soluționarea cu celeritate a plangerilor formulate de catre toți cetațenii municipiului carora li se incalca drepturile de catre contravenienții respectivi, pentru a asigura accesul in mod egal la domeniul public, precum si pentru a asigura desfasurarea in condiții de siguranța a circulației auto si pietonale. Astfel, autoritațile administrației publice locale sunt obligate sa intreprinda politici active si sa uzeze de cadru existent care prevede sancțiuni pentru cei care obstrucționeaza traficul rutier, astfel incat prin masurile luate sa protejeze cetațenii ale caror drepturi sunt incalcate in mod abuziv de catre contravenienți. In acelasi timp, masura ridicarii vehiculelor staționate neregulamentar reprezinta si o masura tehnica, cu caracter pur preventiv si instantaneu, avand ca scop fluidizarea circulației rutiere, prin indepartarea provizorie de pe domeniul public a unui vehicul ce constituie un obstacol pentru ceilalți conducatori auto ori pentru pietoni”, a aratat municipalitatea.

Ce prevede regulamentul. Tarifele de ridicare a masinilor

Potrivit regulamentului operatiunea de ridicare se va realiza daca soferul a oprit in zona de actiune a indicatorului „oprirea interzisa”, pe trecerile la nivel cu calea ferata si la o distanta mai mica de 50 metri inainte si dupa acestea, pe poduri, pe sub pasaje denivelate, precum si pe viaducte, in curbe si in alte locuri cu vizibilitate redusa sub 50 metri, pe trecerile de pietoni ori la mai putin de 25 metri inainte si dupa acestea. Chiar si la momentul adoptarii regulamentului sumele stabilite pentru recuperarea masinilor erau destul de mari. De exemplu, un conducator auto trebuie sa plateasca pentru ridicarea si transportul vehiculelor 450 lei, iar pentru ridicarea vehiculelor pe autoplatforma de transport „taxa” este 330 lei. In plus, pentru depozitarea masinii la baza Servicii Publice SA, tariful este 60 lei pe zi.

Constantin MAZILU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.